Skip to main content

Microsoft udgiver opdateringer til Power Platformen og Dynamics 365. I dette indlæg bliver der sat fokus på de nye funktioner i Dynamics 365 Sales, som bliver frigivet i Release Wave 1 2024.

Læs også vores andre indlæg om Release Wave 1 2024: Power Platformen, Customer Service, Field Service og Customer Insights – Journeys.

 

Copilot/AI

Copilot for Sales er en AI-assistent designet til sælgere for at maksimere produktiviteten. Denne Release Wave bringer næste generations AI og en forbedret salgsindsigt ind i Microsoft 365-værktøjerne.

Læs mere her. 

Nye e-mail-funktioner i Copilot

Copilot kan hjælpe dig med at skrive endnu bedre e-mails. Man kan nu vælge kategorier for den e-mail, man gerne vil skrive og få forslag til specifikke prompts, der vil hjælpe dig med at få formuleret en god e-mail. Man kan tilpasse tone og længde af e-mailen, og endelig kan man tilpasse det foreslåede indhold, inden man sender den.

Denne funktion er generelt tilgængelig fra april 2024. Bemærk, at denne funktion kun supporteres på udvalgte sprog, hvor dansk ikke er én af dem.

Læs mere her. 

Example of a Copilot-generated email

 

Copilot kender dine produkter 

Hvis man har produktinformationer i dokumenter placeret i SharePoint er der mulighed for at træne Copilot på baggrund af disse filer, så Copilot kan benytte viden fra produktinformationerne til bl.a. at besvare produktrelaterede spørgsmål ifm. besvarelser af e-mails.

Denne funktion er generelt tilgængelig fra april 2024.

Læs mere her. 

Sales information assistant

 

Få indsigt i realtid med Copilots chatfunktion

Der kommer et nyt Copilot-centreret interface til Dynamics 365, hvor man kan chatte i naturligt sprog. Dette går i tråd med Microsofts øgede fokus på AI, som netop har fokus på nogle af de AI-funktioner, som platformen sætter til rådighed. Det bliver interessant at følge udviklingen af dette interface, som har stort potentiale.

Denne funktion er generelt tilgængelig fra april 2024.

Læs mere her.

 

Opsummering af lange e-mails ved hjælp af Copilot

At gennemgå lange e-mailtråde kan være en meget tidskrævende proces for sælgere. Med adskillige e-mails fyldt med information kan det være udfordrende at finde og fokusere på de nøglepunkter, der er relevante for deres arbejde. Med denne funktion vil du være i stand til at gennemgå detaljerede oversigter for e-mails på over 1.000 tegn, samt dele effektiv feedback ved at kopiere og indsætte det genererede resumé.

Bemærk, at denne funktion endnu ikke er frigivet på dansk, men den virker dog i visse tilfælde.

Denne funktion er generelt tilgængelig fra april 2024.

Læs mere her.

 

Få anbefalinger om produktindhold 

I mange organisationer kan det være udfordrende at finde den rette produktinformation hurtigt. Med den personlige indholdsanbefalingsfunktion præsenteres sælgeren for det rette dokument på det rette tidspunkt, hvilket markant forbedrer forberedelsen til møder, sparer tid og fremmer dybere kundekontakter.

Denne funktion er relevant hvis du har salgsmateriale i SharePoint, og den vil give hurtig adgang til disse for salg uden at du behøver at skifte brugergrænseflade.

Denne funktion er generelt tilgængelig fra april 2024.

Læs mere her.

Sample image of content recommendation

 

Sales execution and sales 

Bedre muligheder for at tildele leads automatisk

I mange virksomheder tildeles kundeemner ofte manuelt, hvilket kan være både tidskrævende og subjektivt. Denne proces kan medføre forsinkelser i at reagere på kundeemner, hvilket er afgørende, da hurtig opfølgning er nøglen til at udnytte kundeinteresse. Med den nye funktion tages sælgerens arbejdsbelastning i betragtning, når kundeemner fordeles, hvilket sikrer, at de automatisk tildeles til sælgere med kapacitet til at håndtere dem. Dette reducerer reaktionstiden markant, hvilket igen forbedrer chancerne for at konvertere kundeemner til salg. Denne optimering af fordelingen af kundeemner strømliner ikke kun salgsprocessen, men sikrer også, at virksomheden maksimerer sine salgsmuligheder og styrker kundeforholdene.

Denne funktion er generelt tilgængelig fra september 2024.

Læs mere her.

Limit seller capacity based on products, categories, and other lead attributes.

 

Notifikation når et lead tildeles automatisk

Når et lead automatisk tildeles i overensstemmelse med definerede regler, modtager sælgeren en besked om ejerskiftet. Når et lead tildeles en sælger, er det afgørende, at de bliver informeret hurtigst muligt, således de kan tage ansvar og at sikre handling. Denne notifikation har tidligere krævet en tilpasning af løsningen, men nu kommer den som standardfunktionalitet. Det er en funktion der ofte er efterspurgt, og derfor er den meget relevante for mange brugere af Dynamics 365 Sales.  

Denne funktion er generelt tilgængelig fra august 2024.

Læs mere her.

Notify sellers when a new lead is assigned and notify admin when assignment fails

 

Sales experience

Opret flere opportunities fra ét lead

Der kommer nu flere muligheder for at konfigurere hvorledes et lead skal kvalificeres til en salgsmulighed. Skal hhv. firma, kontaktperson og salgsmulighed oprettes automatisk, skal felter mappes fra lead til salgsmuligheden, skal der oprettes flere salgsmuligheder ud fra ét lead og skal der automatisk tilknyttes en opsummering af leadet på den enkelte salgsmulighed.

Disse muligheder giver mulighed for at finjustere kvalificeringsprocessen, og tilpasse den præcist til din organisations unikke behov og salgskriterier. Denne agile konfiguration eliminerer ikke kun interaktioner frem og tilbage, men sparer også værdifuld tid ifm. evt. overdragelse.

Denne funktion er generelt tilgængelig fra april 2024.

Læs mere her.

Lead qualification

 

“The new look” giver mulighed for deling af dashboards

”The new look” giver en forbedret brugeroplevelse, idet udseende og brugervenlighed optimeres med nye rammer, skygger og baggrundsfarver. Funktionen blev synlig for alle brugere i efteråret 2023, men ”The new look” bliver nu automatisk aktiveret. Du har dog mulighed for at slå det fra hvis nødvendigt.

Denne funktion er generelt tilgængelig fra april 2024.

Læs mere her.

Screenshot of the contact form with the modern experience

 

“Focused view” bliver standard på kundeemner

”Focused view” gør det muligt for brugerne at udføre deres opgaver effektivt uden behov for hyppigt at skifte mellem forskellige visninger. Med den seneste opdatering vil ”Focused view” inkludere en kommandolinje med væsentlige funktioner og huske brugerens præferencer.

Denne funktion er generelt tilgængelig fra april 2024.

Læs mere her.

Focused View