Skip to main content

Dynamics 365 Customer Insights Journeys

Customer Insights Journeys er Microsofts marketing-applikation, som tidligere hed Dynamics 365 Marketing. Customer Insights giver dig mulighed for at udføre din virksomheds marketingstrategi, samt forstå og interagere med dine kunder.

D365 Customer Insights Journeys er en del af D365 CE-universet, som også indeholder Sales, Field Service og Customer Service. Applikationen kan benyttes som selvstændigt produkt eller i samarbejde med andre Dynamics 365-applikationer. Uanset hvilke behov din virksomhed har, kan vi som Dynamics 365-konsulenter hjælpe dig.

Med Customer Insights-platformen får du ikke blot øget indsigt i dine kundedata, men et værktøj til at omsætte disse data til meningsfulde indsigter og handlinger. Du kan blandt andet benytte applikationen til målrettet din kundesegmentering, automatisk lead scoring til at vurdere potentielle kunder og signalere de bedste leads og håndtere dine eventplanlægningsprocessen, lige fra budgettering til gennemførelse og opfølgende kundeundersøgelser.

Ved at analysere data kan du identificere mønstre og tendenser. Måske er der en bestemt kundegruppe, der er mere tilbøjelig til at købe bestemte produkter eller reagere positivt på visse kampagner.

Dynamics 365 Customer Insights Journeys er designet til at give dig alle de værktøjer, du har brug for til at optimere din marketingindsats og opnå en dybere forståelse af dine kunder. Fra at segmentere leads og kontakter til at spore KPI’er med letforståelige dashboards, gør denne platform det muligt for dig at skabe en effektiv og målrettet marketingstrategi. Med nye indsigter i hånden kan du tilpasse din kommunikation og markedsføring. Send målrettede budskaber og tilbud til de rigtige kunder på det rigtige tidspunkt, opret automatiserede kampagner og interagér med kunderne i realtid.

 

 

Fordele ved Customer Insights Journeys

 

Med Customer Insights Journey kan du opnå en række fordele, der kan styrke dine marketingindsatser. Læs om nogle af fordelene herunder:

 

Personaliserede kundeoplevelser: Mulighed for at skræddersy kundeoplevelser baseret på individuelle præferencer og adfærdsmønstre.

1

Bedre målretning og segmentering: Målret dine marketingindsatser mere effektivt til de rigtige personer på det rigtige tidspunkt.

2

Overvågning og analyse: Platformen giver dig indsigt i kundeinteraktioner og rejser på tværs af kanaler.

3

Effektiv kampagneautomatisering: Opret nemt automatiserede kampagner og kunderejser med hjælp fra Copilot. Dette sparer tid og ressourcer, da du ikke manuelt skal udføre gentagne opgaver.

4

Styrk din kundeloyalitet: Ved at levere personlige oplevelser og følge kundernes rejser kan du opbygge stærke relationer.

5

 

Real-time marketing

I Customer Insights Journeys-applikationen skelnes der mellem Outbound- og Real-time marketing, men med øget fokus på Real-time.

I RT- marketing er der fokus på at engagere sig med kunderne i det øjeblik, det er mest relevant for netop disse kunder. RT-marketing gør det muligt at reagere hurtigt på kundefeedback, hvad enten det er positivt eller negativt. Dette kan hjælpe med at forbedre kundetilfredsheden og opbygge stærkere kunderelationer. Med øget focus på AI-drevne teknologier, får du assistance til at opbygge e-mails i realtid, sende tekstbeskeder og anbefalet indhold, der har de bedste chancer for at engagere kunder.

I takt med nye opdateringer af Customer Insights Journeys, opfordrer Microsoft kunder til at skifte til RT-marketing, da Outbound marketing udfases over tid og der investeres kun i RT-marketing i fremtiden. For nye kunder er det kun RT-marketing, som vil være tilgængelig.

Læs mere om omlægningen af navn og licens.

 

Er du interesseret i at høre mere om mulighederne med Customer Insight Journeys og hvordan applikationen kan hjælpe med at skabe en mere kundeorienteret forretning, så tøv ikke med at række ud og kontakte os.

 

Relevante kundecases 

 

Kundecase: furnipart