Skip to main content

Microsoft udgiver opdateringer til Power Platformen og Dynamics 365. I dette indlæg bliver der sat fokus på de nye funktioner i Dynamics 365 Marketing, som bliver frigivet i ”2023 Release Wave 2”.


Læs også vores andre indlæg om Release Wave 2 2023: Power Platform, Customer Service, Sales og Field Service.


Microsoft har annonceret, at al udvikling, også i denne Release Wave, udføres i Real-time marketing. Det betyder, at nye funktioner ikke introduceres i det klassiske Outbound marketing-område. Hvis man ikke har igangsat migrering fra Outbound marketing til Real-time marketing, bør man påbegynde dette inden for nærmeste fremtid.

Derudover bliver de to produkter, Dynamics 365 Customer Insights og Dynamics 365 Marketing sammenlagt, og Dynamics 365 Marketing skifter navn til Dynamics 365 Customer Insights Journeys. I den forbindelse ændres der lidt på licensmodellen, og vi anbefaler, at I kontakter os, så vi kan redegøre for konsekvensen heraf i forhold til jeres miljø.

Copilot i marketing

Copilot giver dig mulighed for hurtigt at omskrive og ændre tonen på dit indhold i din markedsføring. Bemærk dog, at denne funktion skal aktiveres for at afprøve den.

Læs mere om Copilot i marketing her.

Visning af faktiske mails i tidslinjen

Nu kan I se den faktiske mail, der blev sendt til kontakten, direkte på tidslinjen. Dette giver jer en bedre forståelse af, hvordan dynamiske værdier er blevet udfyldt i mailen. Vi har fået dette ønske fra flere af vores kunder og er begejstrede for at det nu er muligt.

Læs mere her.

Templates til Customer Journeys

Der introduceres templates til Customer Journeys, ligesom vi kender det fra Outbound marketing. Med forudgenererede templates kan I nu få inspiration til en række almindelige marketing- og kundescenarier, såsom events, e-commerce og kundeservice. Dette vil gøre det lettere at skabe mere effektive og personlige Customer Journeys.

Læs mere som templates til Customer Journeys her.

Direkte adgang til data i Dynamics 365 Marketing

Tidligere krævede det opsætning af dataeksport til CSV-filer for at oprette Power BI-rapporter baseret på data fra Dynamics 365 Marketing. Nu kan I få direkte adgang til dataene i Dynamics 365 Marketing, dog kræver dette en Power BI Premium-licens.

Læs mere her.

Udvidet leadscoringmodel

Den leadscoringmodel, Microsoft introducerede i årets første Release Wave, bliver nu udvidet med en funktion, der hjælper med overlevering til salg samt automatisk diskvalificering. Med automatisk diskvalificering bliver det nu nemmere at bringe en kunde fra et salgsstadium tilbage til et markedsføringsstadie.

Med den udvidede leadscoringmodel kan du oprette mere fleksible og detaljerede leadkvalifikationskriterier, ikke kun baseret på resultater, men også på andre signaler, der indikerer en kundes sandsynlighed for at købe. Læs mere om disse på linket nedenfor.

Læs mere her.

Performanceoverblik i nyt dashboard

Et performanceoverblik kommer nu i et færdiglavet dashboard, så I hurtigt kan få indsigt i jeres data. Dette inkluderer blandt andet oplysninger om de enkelte kundekampagneforløb, udviklingen af antal leads samt omsætning som resultat af marketingindsatsen.

Læs mere her.