I dette indlæg sætter vi fokus på nye funktioner i Dynamics 365 Salg, som bliver frigivet ifm. “Release Wave 1 2023”.
Læs også vores andre indlæg om Release Wave 1 2023: Power Platform, Marketing, Field Service, Costomer Service
Forbedret visning af salgsmuligheder
Microsoft frigiver en række nye funktioner, der forbedrer visningen af salgsmuligheder, f.eks en ny visualisering af dine salgsmuligheder i jeres pipeline. Med den nye opdatering kan du nu se alle dine salgsmuligheder på én liste, og du kan nemt filtrere og sortere dem for at finde den relevante information. Det er den klassiske tragt, der nu er blevet til et diagram, der viser dig, hvornår de forskellige salgsmuligheder forventes at blive lukket, samt størrelsen af dem, indikeret via størrelse på cirklerne.
Læs mere her.
Ny hjælperfunktion til Follow-Up Task
En af de nye funktioner er Up Next-funktionen, som vil hjælpe sælgere med at finde næste skridt i salgsprocessen, planlægge follow-up-opgaver og huske at skrive til kunden. Dette vil spare tid og hjælpe sælgere med at opbygge stærkere relationer til kunderne.
Læs mere her.
Prioriterede aktivitetslister I Sales Accelerator
En anden vigtig funktion er den prioriterede aktivitetsliste i Sales Accelerator, som vil hjælpe sælgere med at fokusere på de vigtigste opgaver og øge deres produktivitet. Systemet kan opsættes sådan, at sælgerne helt automatisk får en prioritetsliste, som de kan følge i salgsproces for at opnå det mest effektive salg.
Læs mere her.
Conversation Intelligence
SMS-beskeder direkte fra CRM er en anden smart teknologi, der vil gøre kommunikationen med kunder mere effektiv og hurtig. Microsoft Dynamics arbejder også på at introducere Conversation Intelligence, som vil muliggøre realtidsfortolkning af tale og forbedre kommunikationen mellem sælgere og kunder. Så kan AI udskrive samtalen, finde nøgleord og påpege action punkter efter samtalen er slut.
Læs mere her.
Håndtering af dubletter ved oprettelse
En anden forbedret funktion er overvågning af dubletter og håndtering af nye dubletter ved oprettelse, selvom det stadig er uklart, om denne funktion kun gælder for leads eller også vil gælde for andre typer af kontakter.
Læs mere her.
Ny organisationsdiagram på kontakter
Organisationsdiagrammet på kontakter er også en funktion, som mange kunder har ønsket sig i lang tid. Selvom der ikke er nogen dato for GA, kan man forvente, at denne funktion vil gøre det nemmere at navigere i store kundelister og opbygge bedre relationer til kunderne.
Læs mere her.
Automatisk oprettelse af Follow-Up-opgaver
Med denne funktion vil systemet ved hjælp af kunstig intelligens selv oprette follow-up-opgaver baseret på tidligere erfaring. Dette vil derfor spare tid og hjælpe sælgere med at holde styr på deres salgsproces og hele tiden minde dem om næste step i processen.
Læs mere her.
Nyt design på salgsmuligheden
Det nye design af salgsmuligheder er en spændende nyhed. Up Next og Insights via AI vil være meget funktionelle og hjælpe sælgere med at tage de rigtige beslutninger.
Læs mere her.
Integrerer specialbyggede erfaringer og handlinger i arbejdsstrømme
Fremadrettet vil Viva Sales understøtte både Salesforce og Dynamics 365 Sales og integrerer specialbyggede erfaringer og handlinger i arbejdsstrømme. Ved hjælp af kunstig intelligens vil sælgeroplevelsen blive optimeret, og sælgere vil få hurtigere forslag, anbefalinger og tips til at lukke salget og opbygge stærke kunderelationer.
Læs mere her.