Skip to main content

Om Stibo DX

Stibo DX er en global organisation med fokus på innovation, og udvikler systemer til produktion og distribution af indhold og digitale aktiver til medievirksomheder over hele verden. Siden 1979 har Stibo DX været en førende teknologipartner for nogle af verdens største medievirksomheder. I Stibo DX sidder 200 kollegaer fordelt i fem lande, hhv. Danmark, Tyskland, Norge, USA og Bangladesh. Stibo DX er en del af Stibo Group, som også inkluderer Stibo Systems og Stibo Complete.

 

Udfordring

Tidligere havde Stibo DX et CRM-system, som ikke fulgte med organisationens udvikling. I takt med at Stibo DX gennemgik forandringer i deres forretning og salgsstrategi opstod et øget behov for at optimere og tilpasse CRM-systemet. Dertil havde Stibo DX mange manuelle arbejdsprocesser, bl.a. med data der blev vedligeholdt i Excel-ark, som kræver mange timers arbejde.  

Stibo DX kontaktede Donkey Power for at få hjælp til at gøre deres CRM-system effektivt igen. Donkey Power har primært hjulpet Stibo DX’s salgsafdeling, men senere hen også andre afdelinger grundet Thomas og Carolinas gode evner til at videreformidle forretningens ønsker og opmærksomhedspunkter.

 

Løsning

Optimering af CRM-systemet 

Donkey Power har hjulpet Stibo DX med at tilpasse deres CRM-system, så det i højere grad afspejler organisationens vision og arbejdsvaner. Der blev ryddet op i systemet, så unødvendige elementer blev fjernet og nye funktioner blev tilføjet efter Stibo DX’s specifikke behov. Desuden blev deres nye salgsproces implementeret i systemet, så deres brugere bedre kan se, hvor langt de er i processen og hvad næste trin er.

 

Automatisering af manuelle processer i Power BI

Stibo DX har identificeret en række manuelle arbejdstrin, som Donkey Power har hjulpet med at gøre mere datadrevne. Stibo DX har en del rapporteringsarbejde, som er blevet overført til Power BI for at optimere arbejdsgange og spare den tid, som førhen blev brugt manuelt.

 

Best practice inden for Dynamics 365

Donkey Power har hjulpet Stibo DX med best practice inden for Dynamics og rådgiver i Microsofts anbefalinger, samt formidler erfaring fra andre fagfolk i branchen for at sikre, at Stibo DX får mest muligt ud af deres system. Dette kan f.eks. være rådgivning inden for licensering af Dynamics 365 og hvordan standardfunktionaliteter kan udnyttes fremfor at kode brugerdefinerede løsninger.

 

Resultat

Stibo DX har nu et opdateret og brugervenligt CRM-system, der effektivt understøtter Stibo DX’s forretningsprocesser og salgsstrategi, samt flere automatiserede processer og bedre rapporteringsmuligheder.


“Det unikke ved vores samarbejde med Donkey Power er konsulenternes tilgang til at løse de opgaver, vi kommer med. Deres evne til at skabe veldefinerede rammer, hvor tilgængelighed og effektivitet prioriteres højt, er utroligt værdifuldt for os.”

   – Thomas Storgaard, Customer Succes Manager, Stibo DX

 

Donkey Power vil gerne takke Thomas Storgaard og Carolina Núñez for det fornemme og succesrige samarbejde, hvor Stibo DX er blevet bedre rustet til at tackle fremtidige udfordringer. Donkey Power fungerer på nuværende tidspunkt som løbende sparringspartner og er taknemmelige for at være en del af Stibo DX’s udvikling af deres CRM-platform.

 

Står din virksomhed overfor lignende teknologiske udfordringer? Kontakt os i dag, så vi sammen kan finde den rette løsning for dig.