Skip to main content

Om BKI

BKI leverer skræddersyede kaffeløsninger til danske virksomheder og har mere end 30 års erfaring som professionel kaffeleverandør af kvalitetskaffe ristet på deres eget risteri. BKI er 100% danskejet og en af de største kaffeleverandører i Danmark med høje standarder og stor dedikation til hele bryggeprocessen. I BKI prioriteres udvikling som en vigtig faktor og de bestræber sig altid på at udvikle mere ansvarlige og innovative løsninger, der er med til at forbedre alle led i virksomheden.

BKI går til markedet igennem to store salgskanaler med hhv. BKI Detail til detailmarkedet og BKI Professionel til Out Of Home-markedet. I BKI Professionel sælges og serviceres kaffeløsningerne med egen salgs- og serviceafdeling.

Da BKI er en dynamisk organisation, er det derfor også vigtigt for BKI at få en brugervenlighed og dynamisk løsning, som hjælper dem med at optimere og automatisere alle deres arbejdsprocesser, så medarbejderne kan spare arbejdstid og fokusere på deres kerneopgaver.

BKI gør brug af hhv. Dynamics 365 Sales og Field Service. Donkey Power har udviklet to model-driven apps til BKI, hhv. BKI Detail og BKI Professional, der er skræddersyet til BKI’s behov. På den måde sikres en høj brugervenlighed af CRM.

CRM-systemet hjælper BKI med at opretholde overblikket og styre hele rejsen – fra de laver en kontrakt med kunden til produktet står ude ved kunden. Helt konkret gør CRM-systemet BKI i stand til at styre følgende:

  • Alle arbejdsopgaver til alle deres medarbejdere i marken
  • Salg og kampagner ude i butikkerne
  • Reklamationer, indgående ordrer og logistik

 

Donkey Power har lavet en integration, der gør, at BKI’s CRM-system spiller sammen med deres Navision. Det vil sige,at al data på kunder, ordrer, kontrakter osv. bliver overført til og fra begge apps og BKI kan bogføre og fakturere i Navision.  

 

Dynamics 365 Field Service 

BKI Service omfatter de mange teknikere, som kører ud og yder service på kaffemaskinerne. Grundet vækst i BKI’s serviceafdeling, oplevede BKI behov for mere teknisk understøttelse og fik derfor implementeret Field Service.

Field Service benyttes både til at holde styr på deres teknikere, deres kompetencer og de serviceaftaler, som BKI har med deres kunder. Når der skal udføres en service, kan Field Service bruges til kompetencematch, samt at finde ledig kapacitet i forhold til hhv. planlægningen af og selve opgaven.

Registrering i forhold til de enkelte serviceopgaver sker direkte via Field Service-appen, dvs. teknikerne får al information om opgaven og registrerer al deres arbejde samt timeforbrug via appen. Når opgaven er løst, registreres opgaven som afsluttet, så backoffice derefter kan tage sig af efterbehandlingen.

Field Service har været med til at skalere BKI’s organisation, idet de er gået fra håndholdt til automatisk planlægning.

 

Dynamics 365 Sales

Dynamics 365 Sales bruges i BKI Professional og BKI Detail.

BKI Professional har fokus på salg til virksomheder og grossister. Afdelingen har en række kørende sælgere, for hvem lead management, sales pipeline og håndtering af kontrakter er væsentlige faktorer.

BKI Detail beskæftiger sig med salg af kaffe og foodprodukter til detailbranchen. Her forhandles både BKI’s egne produkter og en række importerede produkter. BKI har en række sælgere til at køre rundt i landet og mobilitet er derfor en afgørende faktor, bl.a. ifm. ordreoprettelse og kampagnestyring. Da branchen i høj grad er styret af kampagner, er kampagnehåndtering en central faktor, både i sælgernes arbejdsgang og i denne afdelings CRM-system.

Sales tilbyder bl.a. mobil adgang og ordrehåndtering både af produkter og maskiner. Med Sales kan BKI skabe et kundeoverblik, dvs. kundernes købshistorik, kundeaktiviteter og salgspipeline management.

 

Donkey Power som samarbejdspartner

”Det er en fornøjelse at arbejde sammen med Donkey Power. De har hjulpet os med at optimere vores system, så det er blevet mere brugbart i vores daglige arbejdsgang. Vi er yderst tilfredse med konsulenterne, der besidder en dybdegående viden inden for området, og som er lette at kommunikere med og få fat i, hvis der opstår behov for det.”

    – Lars Horup, Servicechef, BKI Foods

 

Donkey Power har løbende hjulpet med videreudvikling, support og tilpasning af BKI’s CRM-system/nye arbejdsprocesser og er stolte af at være en del af BKI’s rejse.

Hos Donkey Power tror vi på, at teknologi skal arbejde for virksomheder og gøre deres arbejdsdag lettere. Hvis din virksomhed også ønsker at optimere sine arbejdsprocesser, så kontakt os i dag, og lad os hjælpe dig med at skabe succes for din virksomhed.