Skip to main content

I dette indlæg sætter vi fokus på nye funktioner i Dynamics 365 Field Service, som bliver frigivet ifm. “Release Wave 2 2022”.


Læs også vores andre indlæg om Release Wave 2 2022: Microsoft Power Platformen genereltSales og Marketing


Forbedringer til mobilenheder

Brugerne får mulighed for at skifte faneblad i en formular, selv når de er nederst i formularen. De behøver ikke at rulle helt til toppen for at skifte mellem faner, hvilket reducerer tid brugt på formularen. Kommandolinjen bliver også opdateret på de mest almindelige tabeller til kun at indeholde funktioner, der er relevante for de specifikke formularer og visninger.

Læs mere her.

Administrer arbejdsomkostninger ved hjælp af “ikke-overskrid-funktion”

Med opdateringen bliver det muligt at opsætte “ikke-overskrid”-værdier for omkostninger og pris på en arbejdsordre. Værdierne kan automatisk gælde for arbejdsordren baseret på kunden, hændelsestypen og arbejdets placering. Alternativt kan kunder indtaste de ikke-overskridende beløb direkte på arbejdsordren.

Serviceledere og frontlinearbejdere kan valgfrit modtage en advarsel, når værdien, der ikke må overskrides, er tæt på eller overstiger grænsen, og giver brugeren besked om, at de skal handle.

Denne funktion gælder for enhver kunde, der har en grænse for, hvad de kan debitere deres kunde uden at anmode om godkendelse, såvel som kunder, der etablerer en grænse for arbejdsordreomkostningerne, især når sælgere er indgået i kontrakt til at udføre arbejdet.

Kunder vil også kunne spore, hvornår en “ikke-overskrid”-værdi blev overskredet.

Læs mere her.

Organiser dine serviceoperationer ved hjælp af Handler/Trades

Du kan nu organisere de typer tjenester, som du tilbyder kunden, ved at oprette arbejdskategorier, kaldet “Handler/Trades”. Dette kunne eksempelvis være VVS, tagdækning, el-arbejde og aircondition. Brugerne vil opleve en simplere proces til oprettelse af arbejdsordre, fordi det kun er hændelsestyper/incedents til den relaterede handel, der vil blive vist.

Du kan også tilknytte handler og konti for at filtrere, hvilke typer handler du har tilladelse til at levere, så du ikke ved et uheld leverer VVS-tjenester, hvis du kun har kontrakt med at udføre airconditionarbejde.

Denne funktion vil spare brugere tid samt spare din organisation penge ved at sikre, at du kun leverer aftalte tjenester.

Læs mere her.

Ny planlægningstavle er nu standard for alle implementeringer

Når et nyt miljø bliver udrullet/oprettet, bliver det med en ny planlægningstavle.

Den nye planlægningstavle har fået forbedret ydeevne og brugervenlighed, samt forbedret bookingsværktøjstip til daglige, ugentlige og månedlige visninger. Der bliver mulighed for at vælge flere reservationer og masseændringer af bookingstatus samt automatisk opdatering af kravliste med opdatering af planlægningstavle.

Der vil også være en In-App-video, som giver brugerne et overblik over de nye funktionaliteter.

Læs mere her.