Skip to main content

Release Wave 2 2022: Dynamics 365 Marketing

By oktober 2, 2022juni 17th, 2024No Comments

I en verden, hvor kommunikation stadig bredes ud på flere og flere kanaler, øges vigtigheden af at kunne holde overblikket over interaktionen med dine kunder hele vejen gennem kunderejsen. Den nye opdatering af Dynamics 365 Marketing, som frigives ifm. “Release Wave 2 2022”, binder i endnu højere grad de forskellige kommunikationsplatforme sammen og giver bl.a. nye muligheder for realtids-kommunikation. Læs mere om den nye opdatering her. 


Læs også vores andre indlæg om Release Wave 2 2022: Microsoft Power Platformen genereltSales og Field Service


Overdrag leads til salg automatisk

Det bliver nu muligt at tilføje B2B-salgsaktiviteter såsom telefonopkald og opgaver, så dine kundeemner får individualiseret opmærksomhed på det rigtige tidspunkt i kunderejsen.

Udløs en salgssekvens i Dynamics 365 Sales for at vise kontekstuelle anbefalinger til den sælger, der samler kundeemnet op.

Reager hurtigt på indgående kundeemner ved at dirigere dem direkte til helpdesk-medarbejdere i salg.

Læse mere her: https://learn.microsoft.com/da-dk/dynamics365-release-plan/2022wave2/marketing/dynamics365-marketing/close-leads-fast-automating-handoffs-sales 

Standard performance dashbord

Out-of-box tragt til at spore kundeemner gennem pipelinen (fra oprettede kundeemner til vundne salgsmuligheder)

Dyk ned i hvordan din marketingsindsats driver vigtige forretningsresultater på tværs af forskellige stadier i din pipeline.

Analyser dine bedste kunderejser, kanaler og aktiver (f.eks. Mails eller formularer), som bidrager til pipelineudviklingen og generering af omsætning.

Problemfri integration med Dynamics 365 Sales for at få et fælles overblik over forretningspipeline.

Læs mere her: https://learn.microsoft.com/da-dk/dynamics365-release-plan/2022wave2/marketing/dynamics365-marketing/optimize-b2b-marketing-new-oob-analytics-dashboard 

Lead capture-formularer, der konverterer besøgende til kunder

Opret engagerende brugeroplevelser og øg dine kampagners konverteringshastighed med en moderne editor, som guider dig igennem oprettelsesprocessen. Du bestemmer selv, om du vil starte fra bunden, eller om du tager udgangspunkt i en af Microsofts færdiglavede skabeloner. Formularerne kan vise eller skjule felter baseret på tidligere brugerinteraktioner, og du kan øge brugervenligheden med avanceret formularvalidering, samt udnytte nye interaktioner med kunderejer til f.eks. at sende takkemails.

Læs mere her: https://learn.microsoft.com/da-dk/dynamics365-release-plan/2022wave2/marketing/dynamics365-marketing/create-lead-capture-forms-that-convert-visitors-customers 

Ny segment-editor

Med den nye Dynamics 365 Marketing-segmentopbygger kan du nu bygge segmenter uden besvær ved at beskrive dem i naturligt sprog eller ved at bruge en nem træk-og-slip funktion. Du kan oprette segmenter direkte baseret på attributdata for kontakter og kundeemner. Det bliver muligt at finde og søge på tværs af alle attributter i den højre rude, og føje dem til dine forespørgsler for at forbedre dine segmenter med mere kompleks logik.

Få en forhåndsvisning af dit segment og beregn nemt antallet af segmentmedlemmer som del af din segmentoprettelsesproces.

Læs mere her: https://learn.microsoft.com/da-dk/dynamics365-release-plan/2022wave2/marketing/dynamics365-marketing/target-right-audience-using-new-segment-builder