Microsoft har frigivet en del nye tiltag til Dynamics 365 Marketing, en stor del af disse er dog kun tilgængelige, hvis man benytter den “nye” realtidseditor til kampagneforløb, der blev frigivet sidste år. Det er dog ikke en funktion, der er udbredt i større stil, og vi har derfor ikke beskrevet disse yderligere.
Læs også vores andre indlæg om Release Wave 1 2022: Salg, Customer Service, Field Service og Marketing.
Let adgang til dynamisk indhold i mails
Dynamisk indhold i mails, er som sådan ikke en nyhed. Tidligere har det dog været temmelig omstændeligt at indsætte dynamisk indhold – men det bliver der nu lavet om på.
Der introduceres nu mulighed for at oprette hurtig adgang til gængse felter, det kunne f.eks. være fornavn og firmanavn.
Læs mere om opdateringen her.
Let håndtering af simpelt indhold uden kode
Har du haft behov for at udskifte sektioner i dine mails, har det krævet tekniske kodefærdigheder. Det bliver nu ændret, så det nu bliver langt mere simpelt at tilpasse målrettet indhold i de enkelte mails.
Vi ved, at mange brugere har ønsket denne funktion længe, og vi er meget begejstrede for denne opdatering.
Læs mere om opdateringen her.
Marketingaktiviteter vises på kontaktens tidslinje
Vi har oplevet et stort ønske fra kunderne, om at der på kontaktens tidslinje kunne vises den samlede aktivitetshistorik. Det har tidligere været således, at mails der blev sendt via D365 Marketing, kun er blevet vist under “Indsigt” og ikke på kontaktens tidslinje – det bliver der ændret på nu.
Bemærk denne funktion først bliver tilgængelig til juni.
Læs mere om opdateringen her
Samarbejde via Teams
Hvis en marketingmedarbejder i forbindelse med udformning af f.eks. kundekampagneforløb eller mails, vil samarbejde med en kollega, så kan man nu:
- Chatte med Teams kontakter – uden at forlade Dynamics 365
- Se tidligere Teams chats om den samme mail eller kundekampagneforløb
Bemærk at funktionen skal aktiveres separat.
Læs mere om nyheden her.