Microsoft udgiver opdateringer til Power Platformen og Dynamics 365. I dette indlæg bliver der sat fokus på de nye funktioner i Dynamics 365 Field Service, som bliver frigivet i Release Wave 1 2024.
Generelt set er der i denne Release Wave til Field Service et stort fokus at optimere brugeroplevelsen og arbejdsgangen for teknikerne i marken – både ved en optimering af UI, men i høj grad også i implementeringen af AI features – navnlig Copilot.
Læs også vores andre indlæg om Release Wave 1 2024: Power Platformen, Customer Service, Sales og Customer Insights – Journeys.
Optimeret arbejdsgang for frontline workers med Copilot
Indsigt og support fra teknikere fra Copilot
Med denne funktion kan teknikere gennem mobilappen og Teams få hjælp fra Copilot til at finde relevant information – såsom arbejdsinstruktioner og mulighed for at assistance undervejs. Copilot bliver altså en hjælpende hånd til teknikerne i marken, der ofte kan have behov for hurtigt at få svar på relevante spørgsmål eller afklaringer. For at lette teknikerens arbejde, vil Copilot også generere indsigter om arbejdsordren eller den pågældende asset gennem viden fra vidensartikler eller manualer.
Bemærk, at denne funktion endnu ikke frigives på dansk.
Denne funktion er generelt tilgængelig fra april 2024. Læs mere om indsigt og support fra Copilot her.
Opdatér arbejdsordrer med Copilot i ny mobilfunktion
Med den nye Release Wave bliver det nu muligt for frontline workers at bruge Copilot til at opdatere arbejdsordrer. Teknikere kan bruge talefunktion i Copilot og beskrive det arbejde, de har udført – mens de er onsite. Copilot foreslår på baggrund af dette opdateringer til arbejdsordren/bookingen baseret på teknikerens beskrivelse. Efter at have revideret og accepteret disse forslag, opdaterer Copilot formularen med en opsummering af de foretagende aktiviteter. Dette vil altså reducere den administrative byrde for teknikere, der kan forekomme i forbindelse med sporing og opdatering af aktiviteter manuelt.
Bemærk, at der er begrænsninger på hvilke oplysninger der kan opdateres.
Denne funktion er tilgængelig fra juni 2024. Læs mere om håndtering af arbejdsordrer med Copilot her.
Forbedret brugeroplevelse i mobilapp
Simplificeret listevisning
Der tilbydes en mere simpel listevisning, hvor producenter kan optimere listevisninger på forskellige tabeller. Med bedre udnyttelse af mobilskærmpladsen og mulighed for at konfigurere op til fem kolonner pr. række, vil teknikere have øget mulighed for at få information fra visningen uden at skulle klikke ind i posten, hvilket sparer tidsforbrug i appen. Denne nye listevisning har også mere jævn scrolling og er mere effektiv på mobile enheder, hvilket øger brugervenligheden yderligere.
Denne funktion er generelt tilgængelig fra juni 2024. Læs mere om simpel listevisning her.
Ny og intuitiv brugeroplevelse
Flere mindre justeringer i mobilappen giver en ny og forbedret brugeroplevelse. Med denne moderne app får brugerne deres mest nødvendige joboplysninger, såsom planlagte bookinger, kundeoplysninger, serviceopgaver, produkter og noter over flere dage, i en helt ny mobilcentreret oplevelse. De kan hurtigt indtaste data og udføre nøglehandlinger, såsom at ændre reservationsstatus gennem swipe-bevægelser, reducere antallet af klik og tidsforbrug i appen og lade teknikeren fokusere på det aktuelle job.
Denne funktion er generelt tilgængelig fra juni 2024. Læs mere om den nye og intuitive brugeroplevelse i mobilappen her.
Styring af offline håndtering
Frontline workers får mere kontrol over deres offlineoplevelse med nye synkroniseringsindstillinger, som hjælper med at spare på mobildataforbrug og enhedens batterilevetid.
Denne funktion er generelt tilgængelig fra april 2024. Læs mere om styring af offline håndtering her.
Guides
Guides bliver med følgende Release Wave integreret i Field Service-mobilappen, og der er nu let adgang til Guides direkte fra Field Service-mobilapp, men bemærk, at Guides-appen skal være installeret på den mobile enhed. Dette giver god mulighed for at samle undervisningsmateriale for frontline workers. Guides giver mulighed for at lave step by step guides, som både kan anvendes på en mobilenhed eller gennem Hololens.
Læs mere om Microsoft Guides.
Denne funktion er generelt tilgængelig fra juni 2024. Læs mere om Guides i Field Service-mobilappen her.
Forbedret samarbejde og planlægning
Leverandørsamarbejde og -håndtering
Der har været et behov for bedre samarbejde og håndtering af eksterne interessenter og leverandører i Field Service. Med denne Release Wave bliver det nu nemmere at samarbejde på tværs, idet tredjeparter kan få adgang til systemet, og derved skabe gennemsigtighed af ressourcer og kapacitet på tværs. Disse adgange kan nemt styres, idet adgange kan tilføjes og fjernes, som samarbejdet udvikler sig. Contractors kan altså selv styre deres egne folks kapacitet og planlægning heraf, som da vil fjerne et led af kompleksitet og frigive din virksomheds ressourcer til at styre dette for tredjeparter.
Denne funktion er generelt tilgængelig fra september 2024. Læs mere om leverandørsamarbejde og -håndtering her.
Optimering af Universal Ressource Scheduling Board (URS)
Universal Ressource Scheduling boardet bliver nemmere at navigere i, idet der fjernes en række navigationssteps, som vil gøre brugen heraf mere intuitiv at anvende. Derudover vil boardet blive omfattet af en forbedret brugervenlighed og ydeevne.
Funktionerne er generelt tilgængelig fra hhv. juni og juli 2024. Læs mere om optimering af URS her.