Microsoft udgiver opdateringer til Power Platformen og Dynamics 365. I dette indlæg bliver der sat fokus på de nye funktioner i Dynamics 365 Customer Insights – Journeys, som bliver frigivet i Release Wave 1 2024.
De to produkter, Dynamics 365 Customer Insights og Dynamics 365 Marketing er blevet sammenlagt, og D365 Marketing har skiftet navn til D365 Customer Insights – Journeys. Læs vores blogindlæg om omlægningen.
Microsoft har meddelt, at der kun investeres i Real-time marketing i fremtiden og vi opfordrer derfor alle vores kunder til at migrere fra Outbound- til Real-time marketing inden for nærmeste fremtid, hvis dette ikke allerede er igangsat. Læs vores blogindlæg om overgangen til Real-time marketing her.
Læs også vores andre indlæg om Release Wave 1 2024: Power Platformen, Customer Service, Sales og Field Service.
Administrér nemt kundesamtykke fra kontaktpersoner og leads
Med denne funktion i Real-time marketing kan du skabe overblik over samtykke/consent på kontaktpersoner og leads i et nyt faneblad. Tidligere har det ikke været muligt at få et hurtigt indblik i consent og præferencer på en given kontaktperson, så denne funktion giver hurtigt overblik for systemets brugere
Denne funktion bliver generelt tilgængelig fra juni 2024. Læs mere om kundesamtykke fra kontaktpersoner og leads her.
Henvis nemt kopier af sendte e-mails på tidslinjen
Det er nu muligt at vise de faktiske mails på tidslinjen, også med dynamisk indhold. Bemærk, at det dog kun er mails fra Real-time marketing. Tidligere kunne e-mails blive vist på tidslinjen, men de har ikke indeholdt dynamisk indhold og har derfor ikke altid afspejlet den faktiske e-mail, der er blevet sendt til kunden.
Denne funktion bliver generelt tilgængelig fra april 2024. Læs mere om henvisning af kopier af sendte e-mails her.
Engagér kunder med personlige budskaber baseret på hjemmesideinteraktioner
I Real-time marketing kan du nu spore og anvende dine kunders onlineadfærd til at levere personlige oplevelser på tværs af dine digitale kanaler. Denne funktion er kendt fra Outbound marketing og har været savnet i Real-time marketing. Det er også en central funktion ifm. leadscoring, hvor man kan måle på kontaktpersonens adfærd.
Denne funktion bliver generelt tilgængelig fra juni 2024. Læs mere om hjemmesideinteraktioner her.
Double opt-in
Double opt-in bliver endelig tilgængelig i Real-time marketing og denne funktion giver bedre mulighed for at overholde gældende lovgivninger. Den nye håndtering tilknyttes de nye consent profiles, så der kan opsættes forskellige regler på de enkelte profiler.
Ved overgangen fra Outbound- til Realtime marketing har denne funktion ofte været efterspurgt, og vi er derfor begejstrede for funktionen nu også bliver tilgængelig i Real-time marketing.
Denne funktion bliver generelt tilgængelig fra juli 2024. Læs mere om Double opt-in her.
A/B testing af e-mails
Forbedrede muligheder for A/B testing af e-mails er en spændende funktion, hvis man ønsker at optimere sit e-mailindhold og få et indblik i, hvilken e-mail der performer bedst. Tidligere skulle man oprette separate e-mails for hver variation, men nu kommer der mulighed for at opsætte variationer direkte på den enkelte mail – på samme måde som vi kender det fra Outbound marketing.
Denne funktion bliver generelt tilgængelig fra april 2024. Læs mere om A/B testing af e-mails her.
Optimeret backend
Som en del af opdatering sker der en optimering af backenden, så den kan sende flere e-mails afsted og derved skabes en hurtigere reaktionstid på adfærd og afsendelse af e-mails. Reaktionstiden er central når vi skal reagere på kontaktpersoners adfærd, og det har til tider været en udfordring i Outbound marketing – vi glæder os derfor over denne forbedring.
Denne funktion bliver generelt tilgængelig fra september 2024. Læs mere om optimering af backenden her.
Afsendelsesplanlægning af e-mails
Der kommer mulighed for at opsætte tidsintervaller, hvor de enkelte e-mails afsendes, ligesom man kender det fra Outbound marketing. Dette er særligt brugbart, hvis man f.eks. vil sikre, at en specifik e-mail sendes inden for et fast defineret tidspunkt.
Denne funktion bliver generelt tilgængelig fra juli 2024. Læs mere om afsendelsesplanlægning af e-mails her.
Optimér journeys med customer flow analysis
Forbedret journey analysis hjælper dig med at identificere store mønstre såvel som individuelle flows, hvilket giver dig tillid til, at journey’en leverer den rigtige kundeoplevelse, driver din virksomheds resultat og identificerer muligheder for at optimere ydeevnen.
Rent praktisk bliver det nu synligt hvornår kontakter/leads forlader en journey og der kommer mulighed for at spore den enkeltes forløb.
Denne funktion bliver generelt tilgængelig fra april 2024. Læs mere om customer flow analysis her.
Evaluering af leads
Denne funktion giver forbedrede muligheder for at evaluere leads således, at det kun er de relevante leads, der overføres til salg. Definér leadkvalifikationer ved hjælp af flere signaler, såsom pasform, hensigt og engagement og foretag en automatisk handling hver gang et kundeemne opfylder bestemte kvalifikationskriterier.
Dette er en del af lead scoring-funktionerne i Real-time marketing.
Denne funktion bliver generelt tilgængelig fra april 2024. Læs mere om evaluering af leads her.
Avanceret bot-beskyttelse
Undgå at bots skaber støj i din indsigt. Den nye bot protection begrænser risikoen for at bots kan påvirke dine adfærdsindsigt, hvilket kan være ret væsentligt, hvis man ønsker at træffe beslutninger på baggrund af de indsamlede data.
Denne funktion bliver generelt tilgængelig fra juni 2024. Læs mere om avanceret bot-beskyttelse her.
Test events i realtid hurtigere med udviklerportal
Der kommer en ny udviklerportal, hvor man kan udveksle oplysninger med udviklere, uden at give dem adgang til hele D365CE-miljøet. Det er meget relevant hvis jeres marketingafdeling samarbejder med andre aktører omkring sammenspil med eksterne systemer f.eks. CMS-systemer eller eventportaler.
Bemærk, at denne funktion stadig kun er i preview. Læs mere om udviklerportalen her.