Skip to main content

Microsoft udgiver opdateringer til Power Platformen og Dynamics 365 CE. I dette indlæg bliver der sat fokus på de nye funktioner i Dynamics 365 Customer Insights – Journeys, som bliver frigivet i Release Wave 1 2025. 

Læs også vores andre indlæg om Release Wave 1 2025: Sales, Power Platformen, Customer Service og Field Service.

Bemærk, at nedenstående funktioner kun er tilgængelige i Real-time marketing. Microsoft har meddelt, at Outbound marketing udfases i juni 2025. Du kan læse mere om udfasningen af Outbound marketing her.

Læs mere om overgangen til Real-time marketing i vores blogindlæg her.

 

Opret rejser med Copilot-beskrivelser 

I denne release wave-opdatering af Customer Insights introduceres muligheden for at oprette og beskrive rejser ved hjælp af Copilot. Denne funktion gør det lettere for brugere at designe, tilpasse og implementere rejser med hjælp fra AI-drevne anbefalinger og beskrivelser, hvilket effektiviserer processen og øger præcisionen i kundekommunikationen.

Med Copilot kan brugere hurtigt få indsigt og forslag, der hjælper dem med at skabe mere målrettede og relevante oplevelser for deres kunder. Denne funktion skaber angiveligt meget værdi på længere sigt. Læs mere om oprettelse af rejser med Copilotbeskrivelser her.

Funktionen bliver generelt tilgængelig (GA) i april 2025.

 

Forbedret segmentering 

Det bliver nu muligt at lade individer genindtræde i en engangs-dynamisk segmentrejse. Denne funktion giver mere fleksibilitet i at engagere kunder, der måtte opfylde segmenteringskriterierne igen efter at være blevet fjernet, hvilket sikrer, at de kan få relevant opfølgning og kommunikation på et senere tidspunkt.

Denne opdatering forbedrer personaliseringen og hjælper med at opretholde et kontinuerligt og relevant forhold til kunderne, selv når deres status ændrer sig over tid.

Det er tiltrængt med noget mere fleksibilitet i rejser, da kundernes rejser ikke altid er lineære. Læs mere om forbedret segmentering her.

Funktionen bliver generelt tilgængelige (GA) i april 2025.

 

Eksportér data til egen lagerplads for tilpasset rapportering 

Med denne funktion introduceres muligheden for at eksportere data til egen lagerplads for tilpasset rapportering. Denne funktion giver virksomheder større fleksibilitet til at opbevare og analysere data uden for systemet – og uden en Microsoft Fabric-kapacitet, hvilket gør det lettere at skabe skræddersyede rapporter og indsigter, der passer til specifikke forretningsbehov.

Med denne opdatering kan organisationer bedre integrere deres data med andre systemer og optimere deres rapporteringskapaciteter. Vi er meget begejstrede for denne nyhed, som også betyder, at data kan leveres ensartet, da resten af Dataverse også understøtter lignende eksport fra tabeller. Læs mere om tilpasset rapportering her.

Funktionen bliver generelt tilgængelig (GA) i april 2025.

 

Sæt rejser på pause for at håndtere uforudsete situationer

Du kan nu sætte marketingrejser på pause og genoptage dem, hvis der opstår uforudsete hændelser, såsom tekniske problemer, eller ændringer i strategien. Med “pause and resume”-funktionen kan virksomheder midlertidigt stoppe igangværende kampagner uden at miste data eller momentum. Når problemerne er løst, kan kampagnen genoptages præcis, hvor den slap, hvilket sikrer en problemfri brugeroplevelse og øget fleksibilitet i kampagnestyring. Læs mere om “pause and resume”-funktionen her.

Funktionen bliver generelt tilgængelig (GA) i april 2025.

 

Tilpas engagement til lokale tidszoner og stille perioder

Denne funktion sikrer, at kampagner respekterer stille perioder og tager højde for kundernes lokale tidszoner. Dette gør det muligt at optimere kundekommunikationen ved kun at engagere modtagere på passende tidspunkter. Dette er en fin funktion, som er relevant for virksomheder, der arbejder på forskellige geografiske lokationer og dem er der trods alt en del af efterhånden. Læs mere om tilpasningsfunktionen her.

Funktionen bliver generelt tilgængelig (GA) i april 2025.

 

Styr kunderejser med segmentbaserede beslutningsstier 

Det bliver nu muligt at bruge segmenter til at beslutte, hvilken vej en kunde skal tage i en marketingrejse. Denne funktion giver større fleksibilitet og præcision ved at tilpasse kundeoplevelser baseret på deres segmenttilhørsforhold, hvilket optimerer relevansen og effektiviteten af kampagner.

Segmenter kan indeholde relativt komplekse kriterier, uden at det bliver uoverskueligt. Det er derfor en rigtig fin funktion, der kan virke både simpel og intuitiv. Læs mere om segmentbaserede beslutningsstier her.

Funktionen bliver generelt tilgængelig (GA) i april 2025.

 

Hurtigere leadlukning med automatiserede overgange mellem marketing og salg 

Denne funktion gør det muligt at automatisere leads i overgangen fra marketing til salg. Funktionen sikrer, at varme leads automatisk overføres til salgsteamet på det rigtige tidspunkt med alle nødvendige data og kontekst fra marketingindsatsen. Dette reducerer risikoen for fejl og forsinkelser, minimerer manuelle processer og forbedrer samarbejdet mellem marketing- og salgsteams. Resultatet er en mere effektiv proces, der hjælper virksomheder med at reagere hurtigere og lukke leads hurtigere, samtidig med at kundeoplevelsen optimeres. Læs mere om automatisering af leads her.

Funktionen bliver generelt tilgængelig (GA) i april 2025.

 

Indsaml ekstra kundeoplysninger uden at opdatere din datamodel 

Virksomheder kan nu hurtigt tilpasse sig ændringer i kundens situation eller behov ved at samle information dynamisk under kampagneforløbet uden at skulle ændre på eksisterende datastrukturer. Dette giver mere fleksibilitet og gør det lettere at udnytte nye datakilder i kampagner, samtidig med at systemet forbliver effektivt og let at administrere.

Der er flere steder, hvor vi mangler funktioner på forms ift. OB-marketing. Denne nye funktion giver dog mulighed for at skabe byggestenene til f.eks. Custom Questions på events og lignende. Det er yderst positivt, at denne type tilpasning nu er understøttet i UI. Læs mere om indsamling af ekstra kundeoplysninger her.

Funktionen bliver generelt tilgængelig (GA) i maj 2025.

 

Opret en eventportal på din egen hjemmeside

Denne funktion giver virksomheder mulighed for at oprette en eventportal direkte på deres egen hjemmeside ved hjælp af Customer Insights – Journeys. Du kan designe og integrere en portal til at håndtere begivenheder, hvor kunder nemt kan tilmelde sig og få adgang til relevant information.

Når man overvejer implementering af D365 CIJ til eventhåndtering, er der et tilbagevendende behov for at opsætte en portal, hvis man ønsker en fuldt automatiseret løsning. Det har desværre betydet, at der kommer en ny online platform for virksomheden, som deres kunder skal forholde sig til. Med den nyeste opdatering elimineres en del af denne begrænsning, da det nu er muligt at hoste events direkte på virksomhedens egen hjemmeside. Læs mere om oprettelse af eventportaler her.

Funktionen bliver generelt tilgængelig (GA) i april 2025.

 

Opret eventportaler ved hjælp af Power Pages

Giv dine kunder adgang til begivenhedsdetaljer, sessionsspecifikationer og nem tilmelding gennem begivenhedsregistreringsformularen ved at oprette en eventportal. Portalen kan nemt implementeres gennem Power Pages og skræddersyes til at tilpasse sig din brandidentitet ved hjælp af Power Pages Studio. Det er altid gavnligt at have en god template, hvis man har behov for tæt integration mellem tilmeldingssiden og D365 Customer Insights. Det giver også muligheder, som pt. ikke er understøttet, hvis man hoster forms på egen hjemmeside – f.eks. Custom Questions. Læs mere om oprettelse af eventportaler ved hjælp af Power Pages her.

Funktionen bliver generelt tilgængelig (GA) i april 2025.

 

Maksimér eventkapaciteten med ventelisteregistreringer 

Der kommer nu endelig ventelister til RT-marketing. Når du aktiverer ventelisteregistreringer, sikrer du, at pladserne er besat, hvis registrerede deltagere melder afbud. Hvis man har været med i noget tid, kender man måske funktionaliteten fra tidligere, men nu er den altså understøttet, så tilmelding ikke lukker, når maksimal antal deltagere er nået. Det er en funktion, vi har savnet og vi er glade for, at den nu implementeres på ny. Læs mere om ventelister i RT-marketing her. 

Funktionen bliver generelt tilgængelig (GA) i maj 2025.

 

Enkel opsætning og eksekvering af kommunikation før og efter events 

Denne funktion giver virksomheder mulighed for nemt at planlægge og automatisere beskeder, der sendes til deltagere, såsom påmindelser før eventet og takkemails eller opfølgningskommunikation efter eventet. Det er et tilbagevendende ankepunkt, at events har krævet mange rejser, for at håndtere e-mailkommunikation før og efter eventet. En del af disse kan i RT-marketing dog håndteres med dynamiske rejser, der går på tværs af events. Nu kobles rejser dog tæt til events, hvilket er en spændende udvikling, der måske kan vise sig at være mere intuitiv. Denne funktion sikrer en mere effektiv og personlig kundekommunikation, som kan tilpasses til at opfylde specifikke behov og forbedre deltagernes oplevelse før, under og efter events. Læs mere om kommunikation ifm. events her.

Funktionen kommer i public preview i april 2025, men der er endnu ikke lanceret en dato for generel tilgængelighed (GA).