På denne side fokuserer vi på nye funktioner relateret til Dynamics 365 Sales, som bliver frigivet i “Release Wave 1 2022”.
Det er tydeligt, at Microsoft arbejder intensivt på den nye salgsaccelerator, hvor der varsles mange nye funktioner. Dette område er dog så relativt nyt, og vi oplever, at de færreste organisationer har taget det i brug, og har derfor ikke beskrevet disse opdateringer nærmere i denne artikel.
Læs også vores andre indlæg om Release Wave 1 2022: Salg, Customer Service, Field Service og Marketing.
BEMÆRK: For alle organisationer med Sales Enterprise og Sales Premium licenser, bliver salgsaccelerator aktiveret for brugerne som standard.
Når man ser bort fra ændringerne ved salgsaccelerator, har denne opdateringspakke begrænset med nyheder til Dynamics 365 Sales. De nævneværdlige opdateringer er listet nedenfor.
AI bliver mere tilgængelig
En række AI (Artificial Intelligence) funktioner bliver nu tilgængelige for de organisationer, der benytter “Dynamics 365 Sales Enterprise”-licenser. Følgende funktioner bliver nu tilgængelige:
- Salgsaccelerator: Prioriterer dine kundeliste, ud fra en række datakilder. Hjælper sælgeren med at fokusere på de vigtigste sager.
- Pointmodel: Understøttende pointmodel af dine kundeemner og salgsmuligheder.
Ovenstående funktioner har tidligere været forbeholdt organisationer, der benytter “Dynamics 365 Sales Premium” licens. Nu åbnes der for, at “Dynamics 365 Sales Enterprise” kan tilgå samme funktioner – dog i begrænset omfang.
Læs mere her.
Sporing af opkald og kontakter via mobil klient
Microsoft introducerer nye muligheder for at spore kontakter og seneste opkald, direkte fra mobiltelefonen. Vi ser, at mange sælgere foretager kald fra deres mobiltelefon, uden at benytte mobilappen. Registrering af opkaldet, skal herefter udføres manuelt.
Denne funktion kan potentielt lette registreringsopgaven markant, og derved fremme anvendelsen af aktivitetssporing.
Bemærk denne funktion bliver først tilgængelig senere på året.
Læs mere her.