Microsoft udgiver opdateringer til Power Platformen og Dynamics 365 CE. I dette indlæg bliver der sat fokus på de nye funktioner i Dynamics 365 Sales, som bliver frigivet i Release Wave 1 2025.
Læs også vores andre indlæg om Release Wave 1 2025: Power Platformen, Customer Service, Field Service og Customer Insights – Journeys.
Generelt oplever vi, at det er begrænset med nyheder til Sales i denne omgang. Kun to af nedenstående nyheder frigives til generel tilgængelighed (GA) i perioden, mens øvrige nyheder frigives til preview. Som i tidligere Release Waves, er fokus primært på AI-funktioner, der kan effektiviserer sælgerens hverdag.
Integrér med Exchange ved hjælp af synkronisering på serversiden
I denne Release Wave introducerer Microsoft en forbedret Exchange-integration via server-side-synkronisering i Dynamics 365 Sales. Denne opdatering, som er en del af Sales Premium, giver bedre datasynkronisering mellem Dynamics 365 og Exchange. Det betyder hurtigere og mere pålidelig deling af e-mails, møder og kontakter. Funktionen styrker salgsorganisationers produktivitet ved at sikre, at data altid er synkroniseret og let tilgængeligt.
Funktionen bliver generelt tilgængelig (GA) i april 2025. Læs mere om Exchange-integration her.
Øg den kvalificerede pipeline med sales qualification agent
Denne AI-assisteret funktion hjælper salgsteams med at identificere og prioritere de mest kvalificerede kundeemner. Ved at analysere data fra tidligere salgsaktiviteter og kundeadfærd fra CRM og eksterne kilder, kan agenten automatisk foreslå, hvilke kundeemner der har størst potentiale, og dermed booste den kvalificerede pipeline. Desuden kan agenten komme med forslag til personaliserede e-mails. Denne funktion kan potientielt være en rigtig spændende hjælp til sælgere, uden at predefinere en fast struktureret drejebog.
Funktionen bliver generelt tilgængelig (GA) i april 2025. Læs mere om sales qualification agent her.
Automatisering af opfølgende kommunikation
Microsoft tilbyder nu spændende muligheder for at håndtere opfølgende dialog og koordinering i forbindelse med salg. Selvom dialogen endnu ikke er helt autonom, kan systemet bruge AI til at hjælpe sælgere ved at generere mailkladder og foreslå mødetidspunkter. Dette gør det muligt at holde kundedialogen aktiv på en effektiv måde, samtidig med at det frigør tid og øger produktiviteten for salgsteams. Funktionen forbedrer kundernes engagement og kan potentielt styrke salgsresultaterne markant.
Funktionen kommer i public preview i april 2025, men der er endnu ikke lanceret en dato for generel tilgængelighed (GA). Læs mere om automatisering af opfølgende kommunikation her.
Angiv din egen tone of voice i e-mailkommunikation
Denne funktion giver sælgere mulighed for at bruge deres egen unikke tone of voice i e-mailkommunikation, som passer til deres salgsteknikker og adskiller dem fra andre sælgere. Tone of voice er vigtig, hvis systemet skal oprette anvendelige udkast (og på sigt automatiske) e-mails til sælgerne. Det er derfor en yderst interessant mulighed, der betyder, at e-mails forhåbentlig kræver mindre efterbehandling inden de kan sendes. Funktionen kan skabe bedre svarprocenter og kvalifikationsresultater for sælgerne.
Funktionen kommer i public preview i april 2025, men der er endnu ikke lanceret en dato for generel tilgængelighed (GA). Læs mere om tone of voice i e-mailkommunikation her.
Brug eksterne datakilder til bedre kvalificering
Denne funktion forbedrer kvalificeringsprocessen ved at skabe mulighed for at integrere eksterne datakilder i sales qualification agent. Funktionen anvender AI til at analysere data fra tredjepartskilder såsom markedsdata, branchetrends eller indsigter fra sociale medier for at supplere interne data og give en mere præcis vurdering af kundeemner.
Funktionen kommer i public preview i april 2025, men der er endnu ikke lanceret en dato for generel tilgængelighed (GA). Læs mere om forbedret kvalificering her.