Skip to main content

Microsoft udgiver opdateringer til Power Platformen og Dynamics 365. I dette indlæg bliver der sat fokus på de nye funktioner i Dynamics 365 Sales, som bliver frigivet i Release Wave 2 2024.

Læs også vores andre indlæg om Release Wave 2 2024: Power Platformen, Customer Service, Field Service og Customer Insights – Journeys.

Bemærk, at der nu er en opdeling mellem D365 Sales og Copilot for Sales. Denne opdeling er relativ ny, og adgangen til Copilot for Sales kræver særlig licensering. Læs mere om dette under overskriften, “Copilot for Sales”.

 

Løft din salgspitch med Copilot e-mail assistance

Du kan nu forbedre dine salgsmeddelelser med den nye Copilot e-mail assistance, designet til at effektivisere processen med at udarbejde e-mails. Med input fra brugeren hjælper Copilot med at forfatte e-mails, der kan justeres i indhold, tone og længde. Vi forventer, at denne funktion bliver tilgængelig i webinterfacet i D365 Sales, idet den “nye klient”, tidligere kendt som Viva Sales, nu licenseres separat under Copilot for Sales.

At skrive e-mails kan være en tidskrævende opgave, og derfor er der stort potentiale for, at denne funktion kan hjælpe brugerne med at spare tid. Med Copilot kan man hurtigt få et udkast, der kan justeres og sendes til kunden. Denne funktion blev frigivet som “Public preview” tidligere på året og bliver nu gjort tilgængelig for brugerne.

For at oprette den nye funktion skal du gøre følgende: 

  1. Oprette en ny mail, eller besvare en eksisterende. 
  2. Åbne ”Copilot”-panelet i højre side.
  3. Vælge fanen ”Email (Preview)”.  
  4. Beskrive den ønskede mail. 
  5. Vælge ”Add to email”-knappen for at indsætte.  

Læs mere om Copilot e-mail assistance her.

Copilot e-mail assistance

 

Få et 360-graders overblik med AI-genereret kontoopsummering

Microsoft har i årets første Release Wave-opdatering inkluderet opsummerings-funktioner. Indtil videre har denne funktion været relativt begrænset, men nu bliver det muligt at inkludere custom-tabeller og dermed skabe en mere nuanceret opsummering.

Hos Donkey Power forventer vi ikke, at denne funktion vil revolutionere hverdagen for brugerne. Dog kan den vise sig at blive en stor hjælp for kørende sælgere, der ikke arbejder med det klassiske interface, og som måske oplever, at mobilklienten ikke opfylder deres behov.

Denne funktion kan nu afprøves og forventes frigivet i oktober 2024. Læs mere om AI-genereret kontoopsummering her.

AI-genereret kontoopsummering

 

Opsummering af lange e-mails med Copilot i D365 Sales

Denne funktion hjælper med at opsummere mails og udlede de centrale punkter, der kræver handling. Det kan være en stor hjælp, hvis man modtager en lang e-mail, eller man bliver koblet på en mailkorrespondance, der har været sendt mellem flere deltagere. 

Det er en smart funktion, som dog kræver, at man læser sine e-mails i D365-interfacet. Det er nok de færreste brugere, der gør det i dag – vi forventer derfor også, at det vil være begrænset, hvor mange brugere, der vil benytte det fremadrettet.

For at anvende funktionen skal du gøre følgende: 

  1. Åbne en mail i Dynamics 365 Sales.
  2. Vælg ”Besvar”.
  3. Åbne ”Copilot”-panelet i højre side. 

Her vises en opsummering af mailen som du er ved at besvare. 

Funktionen er tilgængelig i ”private preview”, men bliver tilgængelig for alle brugere i oktober 2024. Læs mere om opsummeringsfunktionen her.

 

Effektivisér din arbejdsgang med AI-drevne handlingsforslag

Microsoft introducerer en ny funktion i denne Release Wave, der hjælper sælgere med at bevare overblikket over aktiviteter relateret til igangværende salg ved hjælp af AI-drevne handlingsforslag. Denne funktion inkluderer:

  • E-mail-opfølgning på modtagede, men ubesvarede mails.
  • Handlingsanbefalinger baseret på afsluttede møder.
  • Forslag til at holde leads og salgsmuligheder opdateret med vigtige ændringer.
  • Vejledning til at starte engagement for nytildelte salgsmuligheder.

Vi hos Donkey Power mener, at denne funktion kan være en stor hjælp for travle sælgere, der kan drage fordel af påmindelser om løse ender, uden at skulle opsætte “sekvenser”, som er en mere omfattende proces i D365 Sales.

Denne funktion frigives til oktober 2024 og skal aktiveres af en administrator, inden den bliver tilgængelig for brugerne. Læs mere om AI-drevne handlingsforslag her.

 

Tilpas leadkvalifikation for en forbedret oplevelse

Denne funktion giver mulighed for at udvide kvalificeringsprocessen for leads. De nye funktioner inkluderer:

  • Muligheden for at oprette flere salgsmuligheder fra et enkelt lead.
  • Tildeling af nygenererede salgsmuligheder til andre sælgere.
  • Visning af AI-genereret leadkvalifikationsoversigt, når et lead er kvalificeret.

Disse funktioner er yderst relevante for mange organisationer. I organisationer med flere forretningsområder er der ofte et behov for at kvalificere ét lead til flere salgsmuligheder, dvs. én til hvert forretningsområde. I større organisationer er det heller ikke unormalt, at et lead kvalificeres af én bruger, hvorefter det tildeles en anden.

Funktionen blev tilgængelig i ”early access” i juli og er klar til produktion i oktober 2024. Læs mere om tilpasning af leadkvalifikation her.

 

Copilot for Sales

Hvis du har en D365 Premium-licens, eller tilkøber Copilot for Sales step-up-licensen til din Enterprise- eller Professional-licens, får du nye salgsrelaterede indsigter og muligheder, som er designet til sælgere for at maksimere produktiviteten og forbedre kundeoplevelsen.

Bemærk, at step-up-licensen ikke er en selvstændig licens, men en dellicens, og det kræver derfor en Copilot til Microsoft 365-licens at opgradere sin licens.

Følgende nye funktioner bliver inkluderet, hvis du har tilkøbt Copilot for Sales-licensen.  

 

Spar tid og øg effektiviteten med automatiseret mødeopfølgning

Denne funktion sparer dig tid og øger din effektivitet ved at automatisere opfølgning på møder. Funktionen bruger transskription af Teams-møder til at generere tak-for-mødet-mails med opsummeringer og nem efterbehandling af mødet. Derudover kan du let oprette nye salgsmuligheder baseret på behov, der er afdækket under mødet.

Efterbehandling af salgsmøder kan være en tidskrævende proces, og derfor ser vi et stort potentiale i denne funktion. Funktionen bliver tilgængelig for brugerne i november 2024. Læs mere om automatiseret mødeopfølgning her.

 

Administrér kundeindsigelser i realtid

En ny funktion, der giver live feedback til sælgeren under online-møder. Det er i skrivende stund begrænset, hvad denne funktion dækker over, men som med andre AI-funktioner i online-møder kræver det forventeligvis, at der aktives live-transskribering af mødet. Denne funktion omfatter bl.a.:

  • Identifikation og kategorisering af bekymringer/indsigelser, der bliver drøftet ifm. salgsmøder.
  • Anbefalinger til svar på bekyminger/indsigelser, der er relevante for konteksten, hvori de nævnes.
  • Adgang til vidensartikler, hvis sådanne anvendes, hvilket sikrer, at den nyeste viden og retningslinjer er let tilgængelige.
  • Flere dialogbaserede indsiger, f.eks. sentimentalanalyse af ordlyd og stemning og personlige coachingtips til brugeren.

Funktionen bliver tilgængelig i oktober 2024. Læs mere om administration af kundeindsigter i realtid her.

 

Opdatér CRM direkte fra indsigtssiden efter mødet

Med den kommende funktion i Microsofts anden Release Wave 2024 kan du opdatere dine CRM-data direkte fra indsigtssiden efter et Teams-møde. Når et møde er afsluttet, vises en indsigtsfane, hvorfra du kan oprette og opdatere data i D365 Sales.

Selvom møder ideelt set skal være sporet i D365 Sales før afholdelsen, er der stadig betydelige anvendelsesmuligheder for denne funktion, især hvis du opdager, at mødet ikke blev registreret korrekt.

Funktionen bliver tilgængelig i oktober 2024. Læs mere om funktionen her.

 

Opsummér og gem noter i CRM direkte fra OneNote

Med udgangspunkt i Copilot for OneNote kan du nu forfatte noter og opsummeringer i OneNote og samtidig registrere dem direkte i D365 Sales uden at forlade OneNote.

Selvom der ofte ikke er store opdateringer i samspillet mellem OneNote og D365, er denne funktion en spændende nyhed for de mange brugere, der har efterspurgt en mere integreret løsning. Denne opdatering vil uden tvivl være en værdifuld tilføjelse for dem, der arbejder med både OneNote og CRM-systemet.

Funktionen frigives i december 2024. Læs mere om samspillet mellem D365 Sales og OneNote her.

 

Få en forbedret kontaktindsigt i Outlook

Skab et opsummeret overblik over kontaktpersoner, som omfatter seneste mails og møder direkte i Outlook. Selvom det præcise datagrundlag for indsigtssiden ikke er helt klart, forventes det, at oplysningerne stammer fra en kombination af brugerens personlige Outlook og D365 Sales. Denne funktion vil være særligt nyttig, når du kommunikerer med kunder via Outlook, og den forventes at matche tidslinjen for kontakter i D365 Sales.

Funktionen bliver tilgængelig i oktober 2024. Læs mere om kontaktindsigt i Outlook her.