Dynamics 365 Marketing
Dynamics 365 Marketing kan hjælpe din forretning med at identificere dine kunders behov. Tag dem med på en kunderejse, der understøttes og hjælpes på vej af de supergode værktøjer, der er indeholdt i løsningen, sammen med Dynamics 365 Sales og evt. andre af applikationerne under Dynamics 365 paraplyen.
Dynamics 365 Marketing består af to primære moduler, samt event management. Det er let tilgængeligt at komme i gang med at bruge Marketing. Især hvis man allerede har en af de andre applikationer i Dynamics 365, hvor kunder allerede er oprettet.
Rejsen henimod kundetilpasset marketing kunne være at starte med nyhedsbreve og E-mail kampagner.
Kom i gang via de umiddelbart tilgængelige muligheder.
Marketing platforme
Der skelnes imellem såkaldt “Outbound marketing” og “Realtime marketing”. Hvad der er mest hensigtsmæssigt for din forretning kan være åbenlyst, eller det kan kræve en nærmere analyse. Ofte er det en kombination af begge. Tendensen i markedet er mere fokus på Realtime marketing.
Outbound marketing
Reklamer i gammeldags forstand.
På TV, i trykte og digitale medier.
Messestand.
Arbejdet med leads.
Nøgleordret er massekommunikation
Realtime marketing
Kort sagt så er realtime marketing kommunikation, der foretages på baggrund af indsigt i din målgruppe.
Kampagnen eller reklamen, er drevet af kundens adfærd.
Nøgleordret er Kundeorienteret kommunikation
Dynamics 365 Marketing har stærke værtøjer til at understøtte begge typer af tilgang til potentielle og eksisterende kunder.
På de eksisterende kunder har I fordel af anvendelsen af de værktøjer, der er målrettet mod data, der allerede er registreret på kunden i Sales ( Dynamics 365 Sales )
Ønsket om at interagere med potentielle kunder opnås ved at målrette markedsføring på de kanaler kunderne befinder sig på.
Se Microsofts tilgang til at komme tættere på dine kunder
Kunderejsen
Realtids marketing understøttes af muligheden for at oprette “kunderejser” med specifikke formål i specifikke situationer, på rette sted. Eksempel de fleste kender til:
Man browser rundt på en webshop, ønsker ikke at købe og vil forlade siden. Denne handling trigger en “Kunderejse”. “Event trigger” herunder er, at der kaldes et nyt vindue, hvor man bliver tilbudt 10% på sit køb, hvis man vælger at “shoppe videre”.

Dette er et simpelt eksempel. Men du har nu indsamlet information til kundens næste besøg på webshoppen, eller på andre kanaler, hvor der kan interageres med kunden. Formålet er at kunne målrette markedsføring af de produkter, kunden har vist interesse for.
Der kan være langt mere komplekse sammensætninger af en kunderejse, og de kan målrettes på mange forskellige segmenter.
Jo mere viden din forretning kan erhverve om kunden, jo mere målrettet markedsføring kan du lave. Værktøjer, der kan hjælpe yderligere er eksempelvis anvendelse af Customer Insights eller Customer Service Insights, der begge indsamler og analyserer data og via Artificial intelligence (AI). Det kan guide din forretning i at tage beslutninger og optimere arbejdsprocesser, der er baseret på kundens data og færden.
Gevinster ved Dynamics 365 Marketing
- Muligt at sætte fokus på den samlede kundeoplevelse.
- Du kan automatisk opsøge dine kunder, når de har behov for det.
- Du kan udarbejde brugertilpassede kampagneforløb, der understøtter kunderejsen.
- Styrker dine kunders loyalitet, da bindingen til dem øges.
- Samspil med Dynamics 365 Sales med høj grad af gennemsigtighed.
- Stærke segmenteringsmuligheder.
- Godt værktøj til håndtering af events/arrangementer.